Wartości, jakimi kieruję się w swojej pracy i które wpajam współpracownikom to zrozumienie, rzetelność i pokora.
Zrozumienie
Uważam, że w obsłudze biznesu, czy to w zakresie postępowań sądowych, czy też w bieżącej obsłudze i konstruowaniu a także opiniowaniu umów najistotniejsze jest zrozumienie branży w jakiej działa klient.
Z tego względu rozpoczynając współpracę z klientem w pierwszej kolejności zawsze staram się jak najlepiej zrozumieć zasady jego działalności. To pozwala zidentyfikować najistotniejsze i najczęstsze problemy z jakimi dany podmiot się boryka i tak skonstruować zapisy umów, aby klienta w jak największym stopniu zabezpieczyć. Od strony obsługi postępowań sądowych wiedza ta także jest niezbędna, tak aby w sposób spójny i przekonujący zbudować strategię procesu i jak najlepiej przedstawić sądowi założenia jakie miały realizować określone postanowienia umów.
Z drugiej strony jestem przekonana, że dla powodzenia każdej obranej strategii procesowej niezbędne jest także zrozumienie jej przez klienta i spójność z pierwotnymi zamierzeniami biznesowymi. Ma to kolosalne znaczenie w postępowaniach sądowych, gdy przedstawicielom stron po wielu miesiącach postępowania sądowego przychodzi złożyć wyjaśnienia w sprawie. Muszą oni nie tylko rozumieć, ale też potrafić wyjaśnić sądowi prezentowane stanowisko w sprawie. O przygotowaniu do przesłuchania w charakterze strony więcej przeczytają Państwo [tutaj].
Wyznaję zasadę, że Klient i jego prawnik muszą mówić jednym głosem i rolą prawnika jest, aby taki stan zapewnić.
Rzetelność
Wierzę w pracę koncepcyjną i uważam że praca adwokata nie zamyka się w ramach godzinowych, a problem prawny zostaje w głowie tak długo, aż zostanie rozwiązany. Z tego względu szukając rozwiązań utrzymuję otwarty umysł i sprawdzam wszystkie możliwe drogi, będąc przekonana, że rozwiązanie może przyjść w najmniej oczekiwanym momencie.
Pokora
Bardzo kuszące jest, aby mając wiele lat doświadczenia spocząć na laurach w poczuciu, że dotychczasowe doświadczenie i wiedza są wystarczające by rozwiązać problemy z jakimi przychodzą do nas klienci. Wiem, że takie myślenie jest pułapką i prostą drogą do popełnienia błędów.
Dla prowadzenia rzetelnego doradztwa prawnego niezbędne jest posiadanie dozy pokory, która każe nam każdorazowo weryfikować opracowywane rozwiązania i nie dopuszczać do głosu poczucia nieomylności.